فناوری اطلاعات و ارتباطات

Information & Communication Technology

فناوری اطلاعات و ارتباطات

Information & Communication Technology

اقدامات انجام شده برای توسعه دولت الکترونیک


رئیس امور توسعه الکترونیک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری با بیان این‌که جزئیات ایجاد شهر اداری الکترونیک مشخص نیست، تصریح‌ کرد: سند جامع دولت الکترونیک یا همان نقشه راه مصوب شده اما پروسه ابلاغ آن طولانی است.

به گزارش ایتنا علی رضی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ایجاد شهر اداری الکترونیک اظهار کرد: موضوع ایجاد شهر اداری الکترونیک در حد یک ایده بوده و جزئیات آن هنوز مشخص نیست.

وی در ادامه با اشاره به این‌که وزارت ارتباطات نیز مسئله ایجاد چنین شهری در فرودگاه پیام را مطرح کرده است، گفت: کاهش تردد مردم و همچنین خدمات‌رسانی سهل و آسان از اهدافی است که موجب شده شکل‌گیری این شهر مطرح شود و در واقع اگر تمام وزارتخانه‌‌‌ها در این محیط جمع شوند و زیرساخت الکترونیکی و مخابراتی فراهم شود آنگاه خدمات رسانی به مردم آسان‌تر انجام می‌شود زیرا امکان استعلام بین دستگاه‌ها که اکنون به دلیل فقدان شبکه امن با مشکل روبرو است فراهم می‌شود.

رئیس امور توسعه الکترونیک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری با اشاره به تصویب سند جامع دولت الکترونیک یا همان نقشه راه در کارگروه مدیریت فاوا افزود: این نقشه راه کمک می‌کند که هر دستگاهی وظایف خود را در توسعه دولت الکترونیک انجام دهد.

وی با اشاره به این‌که پروسه ابلاغ این نقشه راه طولانی است، اظهار کرد: در واقع باید مستندی ارائه شود که دربرگیرنده کلیه نکات فنی و ویژگی‌هایی باشد که همه دستگاه‌ها را در گیر کند.

رضی با اشاره به شناسایی سرویس‌هایی که بیشترین استفاده را در دستگاه‌های دولتی دارند، تصریح کرد: بنا شده طبق برنامه زمان‌بندی سرویس‌های مشترک الکترونیکی شوند.
وی به اقدامات انجام شده برای ایجاد پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری اشاره و خاطرنشان کرد: پایگاه ملی اطلاعات ایرانیان نیز گذرگاه خدمات الکترونیک دولت و یا شبکه شتاب نظام اداری است و اقداماتی برای ایجاد آن انجام شده است.

رئیس امور توسعه الکترونیک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری با بیان این‌که برنامه‌های مربوط به توسعه دولت الکترونیک باید تا پایان برنامه پنچم محقق شود، گفت: برنامه‌های ابتدایی در حال پیگیری و اجراست تا این سند ابلاغ شود.

منبع : ITna.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد